Živelní katastrofa v zahraničí
3. Pojmenování (název) životní situace
Živelní katastrofa v zahraničí
4. Základní informace k životní situaci
Pomoc při živelní katastrofě, jenž postihla občana České republiky v zahraničí.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
V této věci jedná občan České republiky, který byl živelní katastrofou v zahraničí postižen, příp. osoba blízká.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
V případě živelní katastrofy v zahraničí se občan České republiky bezprostředně řídí pokyny místních krizových složek.
Dále se může obrátit (se žádostí o pomoc nebo o poskytnutí informací aj.) na zastupitelský úřad České republiky v zemi svého pobytu a nahlásit svůj pobyt v zasažené oblasti.
Jestliže v dané třetí zemi nepůsobí zastupitelský úřad České republiky, může se občan České republiky obrátit na některý ze zastupitelských úřadů Evropské unie v zemi svého pobytu.
Pokud občan České republiky cestuje do zahraničí s cestovní kanceláří, postupuje dále v souladu s pokyny delegáta; pokud cestuje do zahraničí služebně, postupuje dále v souladu s pokyny přijímající organizace.
V případě cest do rizikových oblastí v zahraničí je možné (žádoucí) se dobrovolně zaregistrovat v databázi Ministerstva zahraničních věcí České republiky - systém DROZD ("Dobrovolná registrace občanů České republiky při cestách do zahraničí").
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Telefonickým či jiným spojením s místy uvedenými v bodě 08.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Občan České republiky se může obrátit (dle konkrétní situace) na:
- krizové, bezpečnostní a pořádkové složky v zemi svého pobytu,
- zastupitelský úřad České republiky v zemi svého pobytu,
- příp. některý zastupitelský úřad Evropské unie v zemi svého pobytu (pokud v dané třetí zemi nepůsobí zastupitelský úřad České republiky),
- cestovní kancelář, se kterou do zahraničí odcestoval,
- přijímající organizaci zajišťující jeho pobyt v zemi.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Doklad totožnosti, z něhož vyplývá, že je žadatel o pomoc státním občanem České republiky.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Potřebné formuláře jsou (dle povahy žádosti o pomoc) k dispozici na zastupitelském úřadu České republiky, příp. na zastupitelském úřadu Evropské unie (pokud v dané třetí zemi nepůsobí zastupitelský úřad České republiky).
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Za pomoc spočívající v poskytnutí rady, informace nebo zprostředkování kontaktu (za účelem řešení této životní situace) zastupitelské úřady poplatky nevybírají.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůta pro vyřízení žádosti o pomoc není stanovena.
Pomoc zastupitelskými úřady je poskytována tak, aby byla efektivní.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další občané České republiky, kteří byli dotčeni živelní katastrofou.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Žadatel o pomoc poskytuje součinnost dle požadavků osloveného zastupitelského úřadu, místních krizových složek, přijímající organizace či cestovní kanceláře.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu místa uvedeného v bodě 08.
28. Popis byl naposledy aktualizován
03.08.2015
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.